Vad kommer först, hönan eller ägget?

Idag är det måndag. Det brukar innebära Filosofi, men idag lämnade jag in min lärobok. För gott. Så ingen mer filosofi, inte på gymnasiet i alla fall. Dock vet man inte vart vingarna bär av. Finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill se! Ibland vill jag vara superwoman och kunna ALLT! Dock skulle jag inte slösa tid och liv på att hjälpa andra. Nej, ingen hjälte. Jag vill se allt mellan jordens kärna till universums ände, om det nu finns någon? Jag vill forska om urtida djur och befolkningar, om universum och all existens. Finns allt? Finns vi? Vill vara smart och kläcka alla världens gåtor. Vad kommer först, hönan eller ägget? Jag vill resa, se världen. Gräva på botten av Atlanten, hitta världens största levande djur. Bota cancer.

Dock hinner jag nu för tiden bara med att äta, sova, plugga och sitta här, vid min kära dator.

Livet är kort och orättvist och det är bara att inse att ens liv kommer bli ungefär lika intressant som en fläck på väggen.

Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0