Skola före jobb.

Ibland kan jag tycka det är piss att jag inte har jobb, tills jag ser dessa ungdomar som jobbar, och jobbar och orkar inte med annat, som t.ex. skolan. Vad ska det bli av dem efter gymnasiet då, om de inte har orkat med skolan och betygen? Då är jag hellre utan jobb just nu, och lever på studiebidraget, men då också klarar av skolan, istället för att jobba som ett as och inte har energi eller tid över till skolan. Hellre bra utbildning och inga pengar nu, än att ha jobb och pengar nu, men ingen utbildning till sen. Detta genererar till att jag kommer ha ett bättre liv i slutändan. En bra utbildning och pengar att leva gott för.

Skola imorgon. Lika bra att förbereda sig.

Pussssssssssss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0