Tunga tankar.

Ibland undrar jag vart världen är påväg. Jag går varje dag in på kända bloggares blogg och läser och kolla bilder. Egentligen är det inte intressant för fem öre, jag bara gå in där. Och dessa jävlar tjäna pengar på mig, på alla oss som läser. Och det är ju inga små summor. Och för dessa pengar så reser dem, de shoppar, de äter på fina restauranger. Visst det är flott, det hade jag också tyckt. Men egentligen... Det finns sååå otroligt många som går hemlösa, hungriga, utan jobb. De finns de som jobbar stenhårt varje dag för ynka kronor som de kan köpa mat för. En del för under 10 kronor per dag. Per dag! Jag menar, vart är rättvisan? Ska folk som sitter vid sina datorer och lägger in fyllebilder eller bilder från resa och shopping verkligen få MER betalt än en man som slavjobbar för småpengar bara för att familjen ska få känna sig mätta?

Jag tycker världen är hemsk. Människor borde egentligen inte få existera. Vi är dumma däggdjur som skiter i alla andra när det väl kommer till kritan. Vi är fega, maktgalna jävlar. Och de som väl har makten, vad gör dem för att göra världen bättre?

Jag tror, att när folk inser hur jävla hemsk världen är, kommer folk inte vara nådiga. Och då, mina damer och herrar, kommer ett tredje världskrig bryta ut. Vi människor kommer ta dö på varandra innan solen hinner slockna! Och det, har vi bara oss själva att skylla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0